• Idan Levi

אלמנטים טכניים באתר שמשפיעים על הקידום - חלק ראשון


יש לכם אתר או שאתם רוצים להקים אחד?

יופי, יש כמה דברים שחשוב מאוד שתקפידו עליהם עוד בשלב התכנון והבנייה!


קצת רקע ומתחילים.....

יש מיליארדים של אתרים ברשת ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי שכשגולש יקליד ביטוי מסוים לחיפוש דווקא האתר שלנו יופיע כמה שיותר גבוה בדף תוצאות החיפוש!

(בהנחה שזה ביטוי שרלוונטי לנו)

תשאלו את עצמכם שאלה, כשאתם מחפשים משהו ב- Google, כמה פעמים אתם עוברים לדף התוצאות השני? ולשלישי? הבנתם את העניין...

לכן אנו חייבים לדאוג שבחיפושים הכי רלוונטיים לנו נדורג גבוה!

בכל אתר אינטרנט יש מרכיבים טכניים שמשפיעים באופן ישיר על איך Google תסרוק אותו ותדרג אותו בתוצאות החיפוש, אנו נמנה את העיקריים שבהם ונתחיל מרכיבים בחלק האתר שהגולש לא רואה, החלק הנקרא HEAD מכיל רכיבים שלא גלויים בגלישה אך יש להם חשיבות גדולה.

אז קדימה, מתחילים מלמעלה.

#1 כותרת הדף - Page Title

כותרת הדף ממוקמת מחוץ למסגרת הדף, היא מופיעה על הלשונית בדפדפן שבה הדף מוצג לנו, לרוב היא אפילו לא גלויה בשלמותה ( כי יש בה יותר תווים ממה שניתן להציג) והיא הדבר הראשון שמנוע החיפוש קורא כשהוא סורק את הדפים באתר שלך!

כותרת הדף אמורה להכיל מספר מרכיבים ובכמות תווים מצומצמת, 55-60 תווים בלבד

(מיקרו קופי כבר אמרנו?) הכותרת היא ההצהרה הראשונה שלנו על מה הדף הספציפי הזה מדבר וחשוב לתת תיאור מדויק כי מנועי החיפוש ייבדקו האם מה שהצהרנו בכותרת אכן מתקשר לתוכן הדף. הכותרת מציגה את המיקום של הדף בהיררכיה שלו באתר, וזהו המקום העליון ביותר בדף שבו אנו משתמשים בביטויי המפתח הרלוונטיים לדף.

הנה דוגמה:


חשוב: לכל דף מדפי האתר צריכה להיות כותרת ייחודית רק לו!

עליה לתאר את התוכן בצורה הממצה ביותר תוך שימוש בביטויי מפתח רלוונטיים.

#2 תאור הדף - META Description

תגית Meta Description משמשת כתקציר של תוכן הדף, בדרך כלל Google משתמשת בתיאור הזה בתור התקציר (snippet) שמופיע מתחת לשם האתר בתוצאות החיפוש.

אז מה חשוב פה, לרשום תיאור ייחודי לדף שמצד אחד מתאים לתוכן המופיע בו ומצד שני שיווקי/מסקרן על מנת לגרום לגולש האקראי להתעניין ולהקליק את דרכו אלינו.

התיאור הוא מקום מצוין ל... נכון, שימוש בביטויי מפתח!

כמות תווים לתיאור הדף היא בין 150-160 תווים אז חשוב להיות ממוקדים ומדויקים במה שכותבים, רוצים דוגמה? הנה:


חשוב: לכל דף צריך להיות תיאור ייחודי שמותאם לתוכן הצפוי בדף

(Google תבדוק אותכם על זה), הקפידו לעמוד במגבלת ה- 160 תווים,

ובחייכם, תהיו מקוריים.

#3 ביטויי מפתח - META Keywords

רבות מדובר על ביטויי המפתח, הרי זו הדרך של מנועי החיפוש להתאים בין מה שהגולש מחפש לבין האתרים הרלוונטיים ביותר, העניין הוא שמנועי החיפוש נעשו חכמים, מאוד חכמים, הם כבר מבינים מה כתוב, יודעים לתרגם, להבין הקשרים, להתאים יחיד ורבים ומילים נרדפות, נדמה כאילו לא צריך כבר להודיע למנועי החיפוש מה הם ביטויי המפתח, הם יבינו לבד. אז זהו... אמנם מנועי החיפוש נעשים חכמים יותר מיום ליום ואמנם המשקל של תגית ביטויי המפתח ירד קצת אך עדיין חשוב להזין את ביטויי המפתח הרלוונטיים לדף בתגית זו ולוודא שהם מופיעים בתוכן הדף, מעבר לכל יש כאן גם ערך של "אמינות" מול מנוע החיפוש

עד כאן החלק הראשון,

עקבו אחרינו, החלקים הבאים כבר בדרך.....

#קידוםאתריםאורגני #קידוםאתרים #אופטימיזציה #seoטכני

דברו איתנו

Triple-eye בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

אחוזה 110 פרדס-חנה כרכור

טלפון: 050-5770574 

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
מפת אתר