• Idan Levi

אלמנטים טכניים באתר שמשפיעים על הקידום - חלק שני


יש לכם אתר או שאתם רוצים להקים אחד?

ברוכים הבאים למאמר השני על דברים שחשוב מאוד שתקפידו עליהם עוד בשלב התכנון והבנייה!

רוצים להתעדכן על מה דיברנו עד עכשיו? מוזמנים לקרוא את המאמר הראשון


בחלק הקודם דיברנו על אלמנטים בחלק העמוד שאינו נראה לגולש אך משפיעים על על הקידום ועל האופן שGoogle סורקת את האתר שלנו, היה מעניין?

רוצים להמשיך לחלק הבא? כדאי לכם, נדבר על אלמנטים טכניים בדף הנראה לגולש, שווה!

אבל כרגיל, לפני שצוללים פנימה, קצת רקע.

Google, ממש כמוך, קוראת/סורקת את האתר מלמעלה למטה, ומתייחסת לאופן שבו "סידרנו" את המרכיבים השונים בדף כדי להבין מה חשוב יותר בעינינו ומה פחות.

מה שאנחנו ממקמים גבוה בדף כנראה מאוד חשוב לנו כי אנחנו חושפים את זה לגולש ממש בהתחלה ומה שאנחנו ממקמים בתחתית העמוד כנראה חשוב לנו פחות, בגלל זה כנראה "קברנו" את זה למטה.

הסורקים של Google יתנו למיקום של האלמנטים בדף דרוג ומשמעות בדיוק באותו האופן, ברור?

בואו נתחיל (כרגיל) מלמעלה למטה.

#1 כותרות וכותרות משנה

בדפי אינטרנט יש מגוון סוגי כותרות שניתן להתאים לתוכן, ליתר דיוק יש 6 סוגי כותרת והם מדורגים מספרית:

H1 - כותרת ראשית לדף

H2 - כותרת משנה

H3 - כותרת ביניים

H4 - כותרת רגילה

H5 - כותרת קטנה

H6 - הכותרת הקטנה ביותר


באמצעות תגיות אלו אנו יכולים לסמן כותרות שונות בגוף הדף לפי מידת החשיבות שאנו נותנים להן, ככה Google "מבינה" מה אנחנו מחשיבים כחשוב יותר ומה אנחנו מבקשים לדרג כבעל משקל גבוה יותר.

אבל, גם לזה יש כללים, כמו למשל, לא מומלץ להשתמש ביותר מכותרת H1 יחידה בכל דף, הכותרת הזו אמורה לייצג מה הכי חשוב, יותר מהשאר.

בבלוגים, למשל, אפשר לראות ייצוג יפה של זה, יש כותרת ראשית למאמר, מתחת לה יש כותרת משנה שהיא בדרך כלל מעין תקציר למה שממתין במאמר ובהמשך יש כותרות לכל מקטע ומקטע.

אם נדע להשתמש בכותרות באופן חכם, נשתמש בביטויי מפתח בכותרות באופן מושכל ונמקם את הכותרות במיקומים הנכונים בדף נוכל להראות ל- Google עד כמה כדאי לה לדרג את הדף שלנו גבוה כי הוא ממש, אבל ממש, רלוונטי!

#2 תיאור תמונות - Alt Text

שימוש בתמונות באתר הוא מצוין ומאוד מומלץ אבל, אמנם Google סורקת ומאנדקסת את התמונות אך היא לא "קוראת" תמונות ולא יודעת מה התמונה מייצגת אם לא תגידו לה.

אז ככה, כשמעלים תמונה לאתר ומגדירים אותה בדף יש תגית קטנה שנקראת <alt> ובה אנו מזינים טקסט שלא נראה לגולש אבל כן נסרק על ידי מנוע החיפוש ובעצם "מסביר" על מה התמונה מדברת ומה היא מייצגת.

עכשיו, אתם הרי כבר יודעים, במה ניתן להשתמש על מנת להעצים את רלוונטיות התמונה והדף? ניחשתם? נכון, ביטויי מפתח!


#3 קישורים פנימיים

קישורים שמובילים את הגולש למיקום אחר בתוך האתר נקראים קישורים פנימיים, קישורים שמובילים את הגולש לדף מחוץ לאתר שלנו (רשת חברתית, מאמר בבלוג חיצוני, אתר אחר) נקראים קישורים יוצאים/חיצוניים.

בכל דף יש מספר רב של אפשרויות לקשר לעמודים אחרים ולתכנים אחרים באתר, הדרך הברורה ביותר היא באמצעות סרגל הניווט העליון.

ברוב האתרים (אם כי לא בכולם) קיים בחלק העליון של הדף תפריט שמציג את הדפים הראשיים באתר ולחיצה על כל אחד מהם מובילה לדף הרלוונטי.

חשוב מאוד שנסדר את הקישורים בתפריט על פי סדר החשיבות שלהם כי כך מנוע החיפוש ידע מה חשוב יותר בעינינו וכך נסייע לדירוג אותו הדף.

בדרך כלל שמות הדפים הראשיים באתר, אלו שיופיעו בתפריט העליון, יהיו ביטויי המפתח החזקים ביותר שלנו.

קישורים פנימיים ניתן לשתול גם בכל אלמנט טקסט אחר בדף, בכותרות, בגוף הטקסט, באמצעות תמונות ואייקונים וכד'.


חשוב מאוד: אני לא יכול להדגיש מספיק עד כמה זה חשוב לוודא שהקישורים פעילים ומובילים לדף הנכון, קישורים "שבורים" שמובילים לדף שגיאה או קישורים שמובילים לדף הלא נכון יפגעו בדירוג האתר במקום לקדם אותו. מובן? הקפידו לבדוק את הקישורים שלכם!

עד כאן להפעם,בפעם הבאה נדבר על שני קצוות הדף,

העליון והתחתון, Header ו- Footer

עקבו אחרינו, כדאי לכם!

#seoטכני #קידוםאתריםאורגני #קידוםאתרים

דברו איתנו

Triple-eye בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

אחוזה 110 פרדס-חנה כרכור

טלפון: 050-5770574 

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
מפת אתר