• Idan Levi

מה קורה לחשיפה האורגנית בפייסבוק


האם החשיפה האורגנית של דפים עסקיים הולכת להעלם?

בעקבות ההצהרה של פייסבוק על שינויים דרמטיים במבנה הפיד שלנו אני נתקל בהמון שאלות הנוגעות לחשיפה האורגנית של פוסטים מדפים עסקיים, האם החשיפה הולכת להעלם?

בגלל שהנושא מעורר כל כך הרבה עניין והוא בעל חשיבות אנסה לעשות קצת סדר בדברים,

אם נדע מה צפוי נוכל להיערך בהתאם.

זה הולך להיות ארוך (אבל מעניין) אז אני מקווה שתזרמו איתי...


אז מה קרה בעצם?

ובכן, פייסבוק, ליתר דיוק מארק צוקרברג, שחררו הודעה רשמית בה הם הצהירו שהם הולכים, בקרוב מאוד, לשנות לחלוטין את האופן שאנו נחשף לפוסטים בניוז פיד שלנו.

פייסבוק אומרים שהם קיבלו המון מידע ממשתמשים הטוענים שכבר קשה להם לעשות שימוש בפלטפורמה באופן שלשמה היא נוצרה, לחבר בין אנשים, בני משפחה וחברים.

הטענה היא שהפיד מלא בפוסטים כלליים, סרטונים ויראליים, חדשות, פוסטים של דפים וכל תוכן ציבורי אחר, וזה יוצר "רעש" שמסית את הניוז פיד מהמטרה שלשמה הוא נוצר.

לכן, מה שפייסבוק תעשה זה לתת עדיפות בחשיפה לפוסטים מחברים ובני משפחה, ולאחר מכן לתוכן שעמו יש לנו מעורבות גבוהה.

כל סוג תוכן אחר או שיופיע בדירוג וחשיפה מאוד נמוכים או שיועברו לניוז פיד חלופי בשם Explore שמיועד לפוסטים כלליים, ציבוריים, עסקיים וכד'.

חלקכם בטח כבר ראה את ההודעה הבאה בפיד שלכם, ואם עדיין לא אז בטח תראו בקרוב...


ובכן, המסקנה היא שכן, החשיפה האורגנית הולכת להיפגע,

אלא אם כן נשכיל להבין שמעכשיו צריך לשנות את אופי הפעילות שלנו ונדרש מאיתנו להיות הרבה יותר חדים ומדוייקים באופן שבו אנו (או מי מטעמנו) מנהלים את הפעילות בדף העסקי שלנו.

עלינו להתחיל לפעול באופן שיוביל את קהל העוקבים שלנו להיות כמה שיותר מעורבים בפעילות שלנו.

עלינו לפנות ליצירת תוכן איכותי יותר, מעשיר, מעניין, בעל ערך, תוכן שכתוב או מובא באופן שיגרום לקהל לרצות להיות פעילים ומעורבים עם הפעילות בדף.

דפים שימשיכו ליצור תוכן דל, גנרי, שגרתי, שיווקי וכד' לא יוצגו בניוז פיד.

בנוסף, יש בדף שלכם אפשרות לכל גולש שעוקב אחריכם או עשה LIKE להגדיר באיזה אופן הוא מעוניין לקבל תכנים המתפרסמים בדף, אחת האופציות היא: See First, בסימון אפשרות זו הגולש מודיע לפייסבוק שהוא מעוניין לקבל כל תוכן מדף זה מייד כשמתפרסם, עליכם לגרום לכמה שיותר גולשים לבצע זאת.

כבר נתקלתי במנהלי דפים שיצרו תוכן במיוחד בשביל זה ובו הם מבקשים באופן ישיר מהגולשים לסמן את האופציה ואפילו מסבירים בדיוק איך לבצע זאת.


דבר נוסף שמאוד חשוב להבין בהקשר הזה, בגלל הפגיעה בחשיפה האורגנית הרבה יותר מפרסמים יצטרפו או יגבירו את מאמצי הפרסום הממומן בפייסבוק, זה יוביל ליותר "צפיפות" של מפרסמים על שטחי הפרסום המוגבלים בפייסבוק וכתוצאה מכך עלות הפרסום והשגת התוצאות הולכת מן הסתם להתייקר, מה שבתורו יוביל ל... איך לא, יותר רווחים לפייסבוק... הידד!!

חשוב לציין, זו אינה הפעם הראשונה שפייסבוק מבצעת מהלכים מסוג זה, זהו עוד שלב בתהליך ארוך שמוביל את הרשת החברתית.

כמו שהתגברנו על כך בעבר (או שפשוט התרגלנו) כך יקרה גם הפעם, הגל יעבור ואנחנו נסתגל.

רבים מאנשי עולם הדיגיטל דווקא רואים בכל המהלך הזה הזדמנות, הזדמנות להוביל תוכן איכותי ובעל ערך על פני התוכן הדל שמלווה כל כך הרבה דפים עסקיים, בגדול... זה או שתשתפר ותעניק ערך רב יותר או שתשלם על פרסום.

מקווה שהמאמר הזה עשה לכם קצת סדר בדברים,

תהיו טובים, תנו ערך ותעניקו משמעות!

ואם בא לכם לדבר איתי, אתם יודעים איפה ואיך לתפוס אותי... :)

#פייסבוק #דפיםעסקיים #רשתותחברתיות #פרסוםבפייסבוק #שיווקבפייסבוק

דברו איתנו

Triple-eye בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

אחוזה 110 פרדס-חנה כרכור

טלפון: 050-5770574 

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
מפת אתר