• Idan Levi

שינויי חשיפה באינסטגרם ?


ממש לא מזמן הרשת געשה בעקבות ההצהרה של פייסבוק ( יותר נכון של צוקרברג ) על שינויים משמעותיים בחשיפה האורגנית בפייסבוק, במיוחד של דפים עסקיים.

עד שהתחלנו להפנים, לשנות אסטרטגיה ולהתרגל לכך התחילו להגיע אלי שמועות נוספות, שמועות שאפילו התפרסמו בחלק מהבלוגים המקצועיים המובילים בעולם הדיגיטל.

השמועות מדברות על שינויים משמעותיים בדירוג הפרסומים שלכם באינסטוש שישפיעו באופן ישיר על החשיפה שלהם (ושלכם) לקהל העוקבים.

אז, אם אתם פעילים ברשת החברתית הכי ויזואלית בסביבה כדאי לכם לקרוא את זה.


אז מה בעצם השמועות אומרות?

יש כמה שמועות שרצות כרגע ברשת אבל אני אתמקד ב-5 - השמועות המובילות, אלו שחוזרות על עצמן במספר מקורות גדולים.

שמועה מספר 1 : שינויי חשיפה

יבוצע שינוי אלוגריתם (כן, בדומה לזה שחווינו בפייס) שיקבע את דירוג החשיפה של הפוסט שלכם על פי רמת המעורבות ההתחלתית של הגולשים, אם הפוסט יזכה לאינגייג'מנט גבוה בשלב הראשון שלאחר פרסומו אז אינסטוש יפרגנו לו ויחשפו אתו יותר ויותר עד ל- 9 - מכל עשרה עוקבים שלכם, נשמע טוב לא?

אבל עכשיו אנחנו מגיעים לחלק הטריקי, אם הפוסט שלכם לא יזכה למעורבות גבוהה בשלב הראשוני שלאחר פרסומו, רמת החשיפה שלו תלך ותרד עד לרמה של - 1 - מכל - 10 - עוקבים שלכם!

כדאי שתתחילו "להעיר" את הקהל שלכם...

שמועה מספר 2 : מהירות מענה ותגובה

כדאי שתתחילו גם להתאמן על זריזות, ועוד יותר כדאי שתתחילו להיות עירניים למה שקורה עם הפרסומים שלכם באינסטוש, השינוי המדובר ידרג את הפוסטים שלכם, לא רק הנוכחיים אלא גם העתידיים, על פי מהירות התגובה והמענה שלכם לתגובות על הפוסט. ככל שתגיבו מהר יותר כך תדורגו גבוה יותר וככל שתתמהמהו... ובכן, כדאי שתשכחו מחשיפה אורגנית.

על פי השמועות, היעד שהציבו באינסטגרם הוא (תקשיבו טוב... ) עד שעה (אחת) למענה לתגובות...

כבר אמרתי לכם שכדאי להתחיל להתאמן?

שמועה מספר 3 : הגבלת עומס ההאשטגים (#)

בשיטוט באינסטגרם אי אפשר שלא להתפעל מהיכולת של מפרסמים מסויימים לכתוב מגילות של האשטגים לכל פוסט שלהם, אם עד עכשיו זה היה חלק מהמשחק, אז זהו, כנראה שהמשחק הולך להשתנות.

על פי השמועה, מעכשיו תהיה חשיבות לדיוק ולאיכות ולא לכמות, כמות מוגזמת של האשטגים לפוסטים דווקא תפגע בדירוג הפוסט ובחשיפה שלו. השמועות טוענות כי כמות ההאשטגים הרצויה היא בין 5-10 לכל פוסט.

שמועה מספר 4 : ייחודיות ההאשטג

להאשטגים נמאס להיות גנריים, גם הם רוצים להיות ייחודיים, הם לא מוכנים שנשכפל אותם יותר...

סתאם... או שלא. מפרסמים רבים מחזיקים רשימות האשטגים קבועות ופשוט עושים קופי פייסט בכל פוסט ופוסט, מעתה זה הולך להיפסק (לפחות על פי השמועות). שימוש חוזר בהאשטגים, במיוחד במספר פעמים רב יפגע בחשיפת הפוסטים שלכם ועלול לגרום לאינסטוש היקרה לסמן את החשבון שלכם כספאם!!! ראו הוזהרתם.

שמועה מספר 5 : מעורבות אקטיבית

בדיוק כמו אחותה הגדולה פייסבוק, כך גם אינסטגרם מנסה להלחם במניפולציות שנעשות בה על ידי אלמנטים טכנולוגיים. עקב שימוש הולך וגובר בכל מיני בוטים (מה שזה לא יהיה) אינסטוש רוצה לוודא שהמעורבות בה תשאר אמיתית ולכן, על פי השמועה, תגובות של עד 3 מילים לא יחשבו כפעולת מעורבות ולכן לא תסייע לקידום הפוסט, אפילו להיפך.

רוצים תגובות שעוזרות לקדם ולשפר את החשיפה שלכם? תתחילו לגרום לקהל שלכם לכתוב, אבל ממש לכתוב.

ו... לא, "כפרוש", "מאמוש", ו"חיימי" לא נחשב...

עד כאן פינת השמועות להפעם, יש עוד כמה שרצות אבל החמישייה הזו נראית שהולכת להתממש, אז תכינו את עצמכם בזמן שלא תהיו לי מופתעים.

יאללה, תהיו טובים וניפגש בפעם הבאה...

#רשתותחברתיות

דברו איתנו

Triple-eye בניית אתרים ושיווק דיגיטלי

אחוזה 110 פרדס-חנה כרכור

טלפון: 050-5770574 

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
מפת אתר